پشتیبانی فنی (به انگلیسی: Technical support) به مجموعهای از خدمات گفته میشوند که توسط شرکتهای ارائه دهنده به کاربران فناوریهایی همچون رایانه، تلفن، تلفن همراه و تلویزیون ارائه میشود. این خدمات شامل پشتیبانی نرمافزاری و سختافزاری این فناوریهای میشود که بهطور کلی پس از ارائه سفارش از سوی کاربر، خدمات پشتیبانی فنی آغاز میگردد. بسیاری از شرکتها خدمات پشتیبانی فنی را برای محصولاتی که پیشتر به فروش رساندهاند در نظر گرفته و این خدمات به صورت رایگان یا پس از پرداخت هزینه ارائه میشود. پشتیبانی فنی میتواند از طریق ایمیل، پشتیبانی زنده و آنلاین به واسطه نرمافزار یا وب سایت نیز ارائه گردد. امروزه بسیاری از شرکتها از پشتیبانی فنی برای رفع مشکلات درون سازمانی خود نیز بهره میگیرند و همچنین اینترنت به عنوان منبع خوبی برای این پشتیبانیها بهشمار میرود. همچنین در حال حاضر خدمات پشتیبانی فنی به صورت آزاد نیز در اینترنت قابل دسترس است که این خدمات نیز به دو صورت رایگان یا در ازای پرداخت هزینه ارائه میشوند